6 april 2020

Aanvragen NOW-regeling vanaf vandaag mogelijk

Het Kabinet heeft onlangs een economisch noodpakket aangekondigd om banen en inkomens te beschermen. Een van de maatregelen is een tegemoetkoming in de loonkosten voor bedrijven die nu omzetverlies lijden, de NOW (tijdelijke Noodmaatregel Overbrugging voor behoud van Werkgelegenheid). Bedrijven die hiervoor in aanmerking komen kunnen vanaf vandaag een aanvraag doen bij het UWV.

Informatie over noodmaatregel

Onze samenwerkingspartner AWVN heeft afgelopen donderdag een webinar georganiseerd over de NOW om werkgevers over de regeling te informeren. Omdat uit onderzoek onder onze leden blijkt dat de meerderheid van de bedrijven verwacht op termijn steun nodig te hebben van de overheid om ontslag van personeel of zelfs faillissement te voorkomen, delen we aanvullende informatie.

Stappenplan aanvraagprocedure

Wil je als werkgever een aanvraag indienen om aanspraak te maken op de noodregeling? Via dit schema leidt AWVN je in tien overzichtelijke stappen door de aanvraagprocedure heen.

Webinar

Wil je meer informatie rondom de noodmaatregel? Bekijk dan hier het webinar en de bijbehorende presentatie van AWVN terug.

Liveblog

Op ons liveblog delen we updates over de impact van de coronacrisis op de digitale sector. We gaan daar ook in op vragen van leden en initiatieven vanuit de sector om te helpen.

Ga naar het liveblog

NLdigital respecteert jouw privacy. Daarom geven we je de controle over de manier waarop wij met je data omgaan.

In onze privacyverklaring lees je hoe we dat doen. Hieronder lees je over de cookies die we gebruiken.

Privacystatement
Instellingen

NLdigital respecteert jouw privacy

Daarom geven we je de controle over de manier waarop wij met je data omgaan. In onze privacyverklaring lees je hoe we dat doen. Hieronder lees je over de cookies die we gebruiken.

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het tonen van de website en de bijbehorende functionaliteit, en voor het uitvoeren van de gevraagde dienstverlening.

Lees meer

We optimaliseren continu onze website. Daarvoor analyseren we websitebezoek via Google Analytics. Dit hebben we op de privacyvriendelijke wijze, volgens de handleiding van de Autoriteit Persoonsgegevens, ingericht.

Lees meer

Met Linkedincampagnes introduceren we ons collectief en onze diensten in de digitale sector. We slaan gegevens over websitebezoek op om de effectiviteit van onze advertenties te meten, om advertenties te leveren die relevant zijn en om het aantal keren dat je een advertentie ziet te beperken.

Lees meer
Vergeet alles Jouw voorkeuren zijn verwijderd