Wil je jouw medewerkers duurzaam inzetbaar houden?

Meer initiatief en regie over loopbaan via Tiptrack

Ben je op zoek naar een manier om het Duurzame inzetbaarheidsbudget uit de cao zonder administratieve en fiscale rompslomp beschikbaar te stellen aan je medewerkers? Met Tiptrack bied je al je medewerkers een praktische tool om grip te krijgen op hun eigen loopbaan.

Het is belangrijk dat werkend Nederland zichzelf blijft ontwikkelen en bijscholen. Daarom is in de ICK-cao vastgelegd dat iedere medewerker recht heeft op een jaarlijks ontwikkelingsbudget: het duurzame inzetbaarheidsbudget. 

Met Tiptrack realiseer jij dat medewerkers het DI-budget uit de cao op een inzichtelijke en overzichtelijke manier kunnen besteden aan de diverse opleidingen, trainingen en andere interventies. Hierdoor blijven je medewerkers duurzaam inzetbaar. Tiptrack faciliteert medewerkers op alle vijf de thema’s die de pijlers vormen van duurzame inzetbaarheid:

Werk

Ontwikkeling

Gezondheid

Financiën 

Werk-privé balans

De beste invulling van duurzame inzetbaarheid verplichting

  • Uitgebreid aanbod

    Opleidingen, coaching, gezondheidsinterventies, testen, tools, tips, scans en stappenplannen.

  • Flinke kortingen

    Door een scherp en aantrekkelijk aanbod via de NLdigital Werkgeversvereniging.

  • Verminderende fiscale en administratieve lasten

    Via de fiscaliteitscan en de module periodiek verzameld betalingsverzoek.

  • Maatwerk mogelijk

    De catalogus kan naar wens worden ingericht. Ook het bestaande aanbod van de werkgever kan worden toegevoegd.

  • Rapportages over gebruik

    Een dashboard met inzicht in het gebruik van Tiptrack door je medewerkers. Deze informatie is niet herleidbaar naar individuen.

  • Kant en klaar aanbod voor implementatie

    Bestaande uit een implementatieplan en communicatieplan (met flyers, posters, banieren, voorbeeld e-mails, gadgets en een presentatie en programma voor een kick-off bijeenkomst).

Meer informatie over aanbod, proces en kosten

Wil je met korting gebruikmaken van Tiptrack binnen jouw organisatie? Dat kan als je lid bent van de NLdigital Werkgeversvereniging.

Ben je nog geen lid van de NLdigital Werkgeversvereniging, maar wel lid van NLdigital? Dan bespreken we graag met je of dit pluslidmaatschap ook passend is voor jouw organisatie.

Je kunt je aanmelden, of meer informatie aanvragen, via het formulier op deze webpagina. De adviseurs van Tiptrack nemen vervolgens contact met je op om de inrichting van Tiptrack voor jouw bedrijf passend te maken. Zij zorgen vervolgens voor het activeren van de accounts van jouw medewerkers, zodat deze zo snel mogelijk hun DI-budget kunnen inzetten.

Bekijk voor meer informatie over hoe Tiptrack werkt ook de instructievideo’s op deze pagina.

Meld je jouw bedrijf aan om gebruik te gaan maken van Tiptrack? Dan kun je het volgende verwachten:

  • Snelle en eenvoudige onboarding in persoonlijk contact met een adviseur van Tiptrack.
  • Communicatietoolkit om jouw medewerkers te activeren met onder andere flyers, posters, banieren, voorbeeld e-mails, gadgets en een presentatie en programma voor een kick-off-bijeenkomst.
  • Toegang voor jouw medewerkers tot Tiptrack via app en website.
  • Onbeperkt gebruik van de (mini) DIX vragenlijst van TNO.
  • Rapportage met informatie die niet herleidbaar is naar individuele medewerkers over het gebruik van Tiptrack door uw medewerkers.
  • Netwerkbijeenkomsten voor werkgevers voor ervarings- en expertise-uitwisseling.

Jouw medewerkers kunnen het volgende verwachten:

  • Inzicht in het individuele duurzame inzetbaarheidsbudget.
  • Uitgebreid aanbod van aanbieders van advies, tools, opleidingen en trainingen via de eigen webshop van Tiptrack.
  • Persoonlijke informatie (tips) over de vijf thema’s gezondheid, ontwikkeling, financiën, werk-privé balans en werk.
  • Gratis deelname aan meer dan 20 testen en tools met persoonlijke rapportage.
  • Onbeperkt toegang tot een inzetbaarheidsscan (de mini-DIX van TNO) om inzicht te krijgen in de persoonlijke situatie.
  • Minimaal tweemaal per maand een digitale nieuwsbrief over nieuwe functionaliteiten van Tiptrack, duurzame inzetbaarheid en het gebruik van Tiptrack.

De NLdigital Werkgeversvereniging neemt diverse kosten van TipTrack voor haar rekening zoals de inrichtingskosten en vaste jaarlijkse bijdrage. Wat je als deelnemend bedrijf nog betaalt, is afhankelijk van het aantal medewerkerslicenties dat je afneemt. Hierbij heeft de werkgeversvereniging erg voordelige jaartarieven afgesproken met Tiptrack:

0 – 25 medewerkers: € 35,- per medew.
26 – 75 medewerkers: € 33,- per medew.
76 – 125 medewerkers: € 30,- per medew.
126 – 250 medewerkers: € 25,- per medew.
251 – 500 medewerkers: € 20,- per medew.
501 – 800 medewerkers: € 15,- per medew.
801 – 1300 medewerkers: € 12,50 per medew.

Meld je eenvoudig aan of ontvang meer informatie

Interesse? Laat je gegevens achter via het formulier, en je hoort spoedig van ons. 

Wil je eerst meer informatie, dan kun je dit ook aangeven via het formulier. Geen antwoord op je vraag? Neem dan contact op met HR-adviseur Lotte Romijn van NLdigital via werkgeversvereniging@nldigital.nl.

  •  *
  •  *
  •  *
  •  *
  •  *
  •  *
  •  *

Antwoord op veelgestelde vragen

Tiptrack is een persoonlijke en interactieve online tool voor alle medewerkers in Nederland. Tiptrack stimuleert gebruikers om zelf de regie te nemen over hun loopbaan en geeft medewerkers inzicht in hun eigen situatie; nu en in de toekomst. Ze kunnen zelf ontdekken op welk gebied ze hun inzetbaarheid kunnen vergroten en direct producten en diensten, zoals opleidingen, coaching en testen afnemen. Veel testen en tools zijn zelfs gratis te gebruiken, omdat die onderdeel zijn van de licentie van Tiptrack.

Tiptrack faciliteert medewerkers op alle vijf thema’s die de pijlers vormen van duurzame inzetbaarheid: werk, ontwikkeling, gezondheid, financiën en werk-privé balans. Het aanbod is uitgebreid: opleidingen, coaching, gezondheid interventies, testen, tools, tips en stappenplannen. Denk aan:

  • Persoonlijkheidstesten
  • Loopbaantools (vb. Bewust omgaan met je tijd)
  • Tools werk & gezondheid
  • Tools voor inzicht in fysieke en mentale gezondheid
  • Digitaal analyse-instrument voor maandelijkse inkomen en uitgaven
  • Arbeidsmarktkansenscan
  • Actueel vacatureoverzicht

Het is mogelijk dat Tiptrack gedurende de contractperiode sommige van bovenstaande tools vervangt door andere, vergelijkbare, tools.

Ja, de webshop van Tiptrack kan op maat worden ingericht. Het is dus mogelijk om naast het aanbod vanuit Tiptrack het huidige en bestaande aanbod van jouw bedrijf op het gebied van opleiden, leren, ontwikkelen, Arbo en duurzame inzetbaarheid via Tiptrack inzichtelijk te maken voor alle medewerkers. Tiptrack kan ook specifiek voor jouw organisaties leveranciers contracteren. Je bent dan ontzorgd in het contracteren van de leveranciers.

Iedere medewerker (zowel fulltimers alsook parttimers) krijgt de beschikking over een jaarlijks DI-budget van € 300,- (excl. btw), dat kan worden ingezet voor coaching, opleiding of trainingen op het gebied van de eigen inzetbaarheid. Het DI-budget is beschikbaar voor werknemers die op 1 januari van enig jaar in dienst zijn en is geldig tot 31 december van het daaropvolgende kalenderjaar. Het maximaal gespaarde budget kan niet hoger worden dan € 600,- (excl. btw).

Je kunt je eigen online management dashboard generen, maar er is geen inzicht op gebruikersdata van individuele medewerkers. Er zijn standaard rapportages beschikbaar. Specifieke wensen kunnen ook worden gerapporteerd; daarvoor betaal je een meerprijs.

De NLdigital Werkgeversvereniging neemt diverse kosten van Tiptrack voor haar rekening, zoals de inrichtingskosten en een vaste jaarlijkse bijdrage. Wat je als deelnemend bedrijf nog betaalt, is afhankelijk van het aantal medewerkerslicenties dat je afneemt. De Werkgeversvereniging van NLdigital heeft hier erg voordelige jaartarieven voor afgesproken met Tiptrack:

0 – 25 medewerkers: € 35,- per medew.
26 – 75 medewerkers: € 33,- per medew.
76 – 125 medewerkers: € 30,- per medew.
126 – 250 medewerkers: € 25,- per medew.
251 – 500 medewerkers: € 20,- per medew.
501 – 800 medewerkers: € 15,-
801 – 1300 medewerkers: € 12,50 per medew.

Medewerkers kunnen gedurende 12 maanden gebruik maken van alle functionaliteiten en voorzieningen van Tiptrack. Daarna wordt de overeenkomst steeds stilzwijgend voor periodes van 12 maanden verlengd tenzij ten minste twee maanden voor eindigen van een lopende contractperiode de overeenkomst schriftelijk wordt opgezegd.

Zakelijke studiekosten en opleidingen voor persoonlijke ontwikkeling zijn opgenomen als gerichte vrijstellingen in de loonbelasting. Maar niet alle opleidingen zijn volgens de Belastingdienst vrijgesteld van de loonheffingen, bijvoorbeeld als onvoldoende aannemelijk kan worden gemaakt dat de opleiding kan bijdragen aan het verwerven van (meer) inkomen. Uitgangspunt is dat werkgevers inhoudingsplichtig verantwoordelijk blijven voor de fiscale beoordeling, ook al loopt de betaling via een derdenrekening/leerrekening. Je zult bij de beoordeling rekening moeten houden met de individuele situatie. Een opleiding die voor de ene functie of persoon fiscaal vrijgesteld is, kan voor de andere juist als belast loon worden aangemerkt. Tiptrack ondersteunt hierin graag door middel van een fiscaliteitscan. Deze is inbegrepen in het portal.

De beveiliging van gegevens staat hoog in ons vaandel. De organisatie van Tiptrack is ISO 27001 gecertificeerd. De Tiptrack applicatie draait op een private cloud in Nederland, via hostingpartijen die voldoen aan de internationaal erkende standaarden voor informatiebeveiliging. Lees hier meer over privacy en beveiliging.

Dit maak je kenbaar door het aanmeldformulier in te vullen. We nemen dan contact met je op!