Tweede editie werkgroep Diversiteit & Inclusie van start

Begin april is de tweede editie van de Werkgroep Diversiteit en Inclusie van start gegaan. Dit is een initiatief van de Taskforce D&I van NLdigital. Inzet van deze werkgroep: hoe maak je je bedrijf structureel diverser en inclusiever. Er zijn nog een aantal plaatsen beschikbaar, dus wil je als organisatie actief aan de slag met het bevorderen van diversiteit en inclusie? Meld je dan nog snel aan. 

Waarom meedoen

Het aandeel vrouwen in de Nederlandse ICT-sector is te laag (slechts 21 procent). Dit kan en moet beter! De Werkgroep D&I 2023 gaat in de komende acht bijeenkomsten kennis, ervaring, praktische vaardigheden en toegang tot een netwerk van ervaringsdeskundigen en experts delen. Naast gender verdiepen we ons ook in onder andere culturele diversiteit, leeftijd en inclusie van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Een bedrijf heeft naast principiële redenen als gelijke kansen en minder discriminatie ook baat bij gelijke kansen. Verschillende studies tonen aan dat diversiteit en inclusie leidt tot meer innovatie en betere producten en diensten.

Deelnemende bedrijven

Wil jij het voorbeeld volgen van Atos, Lepaya, Infotopics, KPN en Kyndryl? Meld je dan snel aan. Dit kan nog tot 1 mei, zodat je gelijk kunt aanschuiven bij de volgende werkgroep bijeenkomst. Kijk voor meer informatie en aanmelden op de website van de Taskforce Diversiteit & Inclusie:


Deel via:

Het laatste nieuws

NLdigital: Volt meest digitaal, CDA verrassende binnenkomer kopgroep

NLdigital analyseerde alle partijprogramma’s op digitale thema’s: Volt scoort het hoogst, gevolgd door VVD, D66 en verrassend CDA. De Verkiezingsmatrix laat grote verschillen zien per thema: innovatie en AI krijgen veel aandacht, maar cybersecurity en digitale overheid blijven onderbelicht. NLdigital ziet bij een mogelijke nieuwe coalitie met VVD, CDA en D66 kansen voor serieuze stappen in de digitale economie.
Politiek & wetgeving

Nieuwe manager grootzakelijk bij NLdigital: Jochem de Groot start als hoofd Beleid & Public Affairs

Jochem de Groot is gestart als manager grootzakelijk en hoofd Beleid & Public Affairs bij NLdigital. Met zijn brede ervaring op het snijvlak van technologie, beleid en strategie gaat hij zich richten op thema’s als digitale autonomie en AI-regulering. Jochem wil een brug slaan tussen de grootzakelijke achterban en beleidsmakers in Den Haag en Brussel.

NLdigital lanceert NLdigital Voorwaarden 2025 

NLdigital brengt nieuwe algemene voorwaarden voor IT-bedrijven op de markt. Deze NLdigital Voorwaarden 2025 vervangen de veelgebruikte NLdigital Voorwaarden uit...
Contracten & voorwaarden

Staatssecretaris en wethouder trappen uitgifte overheidslaptops af om digitale kloof te verkleinen

Staatssecretaris Eddie van Marum en wethouder Abdelhaq Jermoumi gaven in Leiden het startsein voor de uitgifte van opgeknapte overheidslaptops aan mensen in een financieel kwetsbare positie. De samenwerking tussen Stichting Allemaal Digitaal en het ministerie van Binnenlandse Zaken moet helpen de digitale kloof te verkleinen en toegang tot online overheidsdiensten te verbeteren. De gedoneerde laptops zijn duurzaam hergebruikt en worden gekoppeld aan lokale ondersteuning om digitale vaardigheden te versterken.
Digitaal meedoen

Onderzoek Ipsos I&O: meeste kiezers zien sterke digitale economie als sleutel tot toekomst Nederland 

Een ruime meerderheid van de Nederlanders ziet een sterke digitale economie als essentieel voor de toekomst van Nederland, met brede steun voor investeringen in digitale veiligheid, omscholing en eigen technologie. Ondanks deze urgentie is digitalisering voor weinig kiezers een beslissend verkiezingsthema, wat wijst op een kloof tussen het maatschappelijke belang en de politieke prioriteit.
Politiek & wetgeving