Use Google to translate this website. We take no responsibility for the accuracy of the
translation.
9 lidbedrijven delen digitale kennis met topambtenaren
Op 29 augustus organiseerden NLdigital en de RijksAcademie voor Digitalisering en Informatisering Overheid (RADIO) een kick off rond het thema kennisuitwisseling. De kick off komt voort uit het doel van NLdigital om meer kennis te delen met de overheid over digitalisering.
Manifest Digitale Overheid
In september 2021 lanceerde NLdigital het Manifest Digitale Overheid. Eén van de speerpunten daarin is meer kennisuitwisseling met de overheid. Samen met RADIO gaat NLdigital samenwerken om via verschillende methoden de kennis en ervaring uit de markt te delen met topambtenaren. Daarbij denken we aan een rol voor leveranciers binnen een inhoudelijke Klankbordgroep, 1-op-1-coaching van topambtenaren, werkbezoeken aan leveranciers, experts voor inhoudelijke sessies en I-stages en -uitwisselingen.
Ook meedoen?
Al 9 lidbedrijven hebben gehoor gegeven aan de oproep om hun kennis te delen. Bij de kick off op 29 augustus gaven IBM, Google, Capgemini, Salesforce, CGI, Equinix, Ordina, Microsoft en KPN presentaties voor een zaal met 120 ambtenaren over verschillende technologieën. Wil jij als lid van NLdigital ook deelnemen aan dit programma? Neem dan contact op met onze collega Dirk van Roode.
NLdigital brengt nieuwe algemene voorwaarden voor IT-bedrijven op de markt. Deze NLdigital Voorwaarden 2025 vervangen de veelgebruikte NLdigital Voorwaarden uit...
Staatssecretaris Eddie van Marum en wethouder Abdelhaq Jermoumi gaven in Leiden het startsein voor de uitgifte van opgeknapte overheidslaptops aan mensen in een financieel kwetsbare positie. De samenwerking tussen Stichting Allemaal Digitaal en het ministerie van Binnenlandse Zaken moet helpen de digitale kloof te verkleinen en toegang tot online overheidsdiensten te verbeteren. De gedoneerde laptops zijn duurzaam hergebruikt en worden gekoppeld aan lokale ondersteuning om digitale vaardigheden te versterken.
Een ruime meerderheid van de Nederlanders ziet een sterke digitale economie als essentieel voor de toekomst van Nederland, met brede steun voor investeringen in digitale veiligheid, omscholing en eigen technologie. Ondanks deze urgentie is digitalisering voor weinig kiezers een beslissend verkiezingsthema, wat wijst op een kloof tussen het maatschappelijke belang en de politieke prioriteit.
Switch to Digital is een nieuw platform, gebouwd door zij-instromers, dat hen helpt een plek te vinden in de digitale sector. Het initiatief benadrukt dat motivatie en vaardigheden net zo belangrijk zijn als diploma’s, en roept werkgevers op om verder te kijken dan het cv.
Rob Knigge, Country Managing Director bij Accenture, benadrukt het belang van samenwerking om digitalisering in Nederland te versnellen. Via NLdigital wil Accenture bijdragen aan beleid, kennisdeling en verantwoorde inzet van AI. Investeringen in vaardigheden, infrastructuur en vertrouwen zijn volgens hem cruciaal voor een toekomstbestendige digitale samenleving.