13 september 2018

Verkeersveiligheidscampagne ‘MONO, ongestoord onderweg’ gelanceerd

TELECOM, INFRASTRUCTUUR

Vandaag heeft de minister van Infrastructuur en Waterstaat, Cora van Nieuwenhuizen, de campagne ‘Aandacht op de weg’ gelanceerd. Onderdeel hiervan is het merk ‘Mono, ongestoord onderweg’. Het ministerie heeft deze campagne in samenwerking met een aantal andere partijen (waaronder Nederland ICT) ontwikkeld om ervoor te zorgen dat het verkeerd gebruik van smartphones in het verkeer drastisch afneemt.

Mensen bellen minder en gebruiken de smartphone steeds vaker voor sociale media en tekstberichten, ook als ze aan het verkeer deelnemen. De kans op ongelukken neemt hierdoor toe. Als sector dragen we graag bij aan meer bewustwording hierover en leveren we concrete oplossingen om afleiding in het verkeer zoveel mogelijk te voorkomen. Vorig jaar hebben we dan ook, samen met ruim 40 organisaties, een convenant ondertekend voor een veilige norm voor smartphones in het verkeer. Hieruit voort komt de campagne ‘Aandacht op de weg’.

Zoveel mogelijk partijen moeten zich in gaan zetten voor verantwoord gebruik van de functies van de smartphone in het verkeer. Het gaat er dus niet om dat de smartphone of andere devices uit de auto geweerd moet worden, maar dat we er gezamenlijk voor zorgen dat mensen weten wat wel en niet kan met technologie in de auto. Smartphone fabrikanten en softwareontwikkelaars kunnen daar in hun designfase rekening mee houden en werkgevers kunnen hierin ook hun verantwoordelijkheid nemen richting hun personeel door het gebruik van bijvoorbeeld ‘niet-storen’ functies aan te moedigen.

“Technologie is heel handig in het verkeer, het wijst ons de weg en zorgt er voor dat we bereikbaar zijn in nood, maar we moeten als gebruiker wel zorgvuldig omgaan met deze technologie”, aldus Ruud Klein Schiphorst, portefeuillehouder Infrastructuur van het Algemeen Bestuur van Nederland ICT en Managing Director Nokia Nederland, die namens Nederland ICT bij de lancering aanwezig was.

Meer informatie

Kijk voor meer informatie over de campagne op MONO.nl. Voor vragen over deze campagne kun je contact opnemen met René Corbijn.

 

NLdigital respecteert jouw privacy. Daarom geven we je de controle over de manier waarop wij met je data omgaan.

In onze privacyverklaring lees je hoe we dat doen. Hieronder lees je over de cookies die we gebruiken.

Privacystatement
Instellingen

NLdigital respecteert jouw privacy

Daarom geven we je de controle over de manier waarop wij met je data omgaan. In onze privacyverklaring lees je hoe we dat doen. Hieronder lees je over de cookies die we gebruiken.

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het tonen van de website en de bijbehorende functionaliteit, en voor het uitvoeren van de gevraagde dienstverlening.

Lees meer

We optimaliseren continu onze website. Daarvoor analyseren we websitebezoek via Google Analytics. Dit hebben we op de privacyvriendelijke wijze, volgens de handleiding van de Autoriteit Persoonsgegevens, ingericht.

Lees meer

Met Linkedincampagnes introduceren we ons collectief en onze diensten in de digitale sector. We slaan gegevens over websitebezoek op om de effectiviteit van onze advertenties te meten, om advertenties te leveren die relevant zijn en om het aantal keren dat je een advertentie ziet te beperken.

Lees meer
Vergeet alles Jouw voorkeuren zijn verwijderd