7 mei 2013

Unieke samenwerking telecomaanbieders bij calamiteiten toont aan dat gebruiker op de eerste plaats komt

INFRASTRUCTUUR

Roamingoplossing

Grote calamiteiten doen zich gelukkig zelden voor. Als zoiets toch gebeurt, is er te weinig tijd om afspraken te maken om spraakverkeer mogelijk te blijven maken. De nu gemaakte afspraken laten zien dat de telecomsector oog heeft voor de belangen van elkaars gebruikers.

De samenwerking van de aanbieders in de telecomsector is uniek in Europa en, voor zover bekend, in de wereld. Dat dit niet elders gebeurt, komt doordat het overnemen van elkaars verkeer een complexe aangelegenheid is. De Nederlandse telecomsector is dan ook de eerste ter wereld, die voor grote calamiteiten bij operators een roamingoplossing voor spraak en sms heeft afgesproken en ontworpen.

Draaiboek Regional Roaming

In het draaiboek Regional Roaming is vastgelegd dat de drie aanbieders gebruik maken van elkaars mobiele netwerken wanneer een aanbieder in een bepaalde regio, gebied of stad in Nederland te maken krijgt met een grootschalige en langdurige storing of uitval van het mobiele telefonienetwerk.

Dit betekent in de praktijk dat het draaiboek in werking treedt als een grote groep gebruikers geraakt wordt, de aanbieder geen mobiele telefonie meer kan leveren en de verwachte hersteltijd van het getroffen netwerk meer dan drie dagen is. De uiteindelijke beslissing tot Regional Roaming is en blijft de verantwoordelijkheid van de getroffen aanbieder.

 

NLdigital respecteert jouw privacy

Daarom geven we je de controle over de manier waarop wij met je data omgaan. In ons privacystatement lees je hoe we dat doen en kun je jouw (eerdere) voorkeuren wijzigen.

Privacystatement | Sluit deze melding
Instellingen

NLdigital respecteert jouw privacy

Daarom geven we je de controle over de manier waarop wij met je data omgaan. In ons privacystatement lees je hoe we dat doen en kun je jouw (eerdere) voorkeuren wijzigen.

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het tonen van de website en de bijbehorende functionaliteit, en voor het uitvoeren van de gevraagde dienstverlening.

Lees meer

We optimaliseren continu onze website. Daarvoor analyseren we websitebezoek via Google Analytics. Dit hebben we op de privacyvriendelijke wijze, volgens de handleiding van de Autoriteit Persoonsgegevens, ingericht.

Lees meer

Met Linkedincampagnes introduceren we ons collectief en onze diensten in de digitale sector. We slaan gegevens over websitebezoek op om de effectiviteit van onze advertenties te meten, om advertenties te leveren die relevant zijn en om het aantal keren dat je een advertentie ziet te beperken.

Lees meer
Vergeet alles Jouw voorkeuren zijn verwijderd