16 oktober 2015

Leden Nederland ICT spreken met Amerikaanse onderminister van handel

EUROPA

Safe Harbor

Een onderwerp dat bij veel ICT-bedrijven hoog op de agenda staat is het recente ongeldig verklaren van de Safe Harbor-regeling door het Europese Hof van Justitie. De uitspraak leidde tot veel onzekerheid voor bedrijven die actief zijn in zowel de VS als Europa. Andrews kon vertellen dat zijn ministerie al lang voor de uitspraak met de Europese Commissie in onderhandeling was over een Safe Harbor 2, waarin de belangrijkste bezwaren worden weggenomen. Hij hoopt dus snel met een oplossing te komen.

Digital Single Market
Daarnaast kwamen de Europese plannen voor een Digital Single Market ter sprake. Zowel de aanwezige bedrijven als de Amerikaanse overheid zijn zeer enthousiast over het voornemen om tot één gemeenschappelijke Europese digitale markt te komen.

TTIP
Tot slot werd TTIP, het beoogde handelsverdrag tussen Europa en de VS, besproken. Hoewel de voordelen van het verdrag voor aanwezigen erkend worden, liet men weten dat in de communicatie over de voordelen van het verdrag ook nadrukkelijk aandacht moet zijn voor het  MKB en burgers. De onderminister werd gevraagd dit onderdeel te maken van het lopende proces.

Meeting_Andrews2

V.l.n.r.: Jeannine Peek (Nederland ICT), Bruce Andrews (US Department of Commerce), Hans de Boer (VNO-NCW)

NLdigital respecteert jouw privacy. Daarom geven we je de controle over de manier waarop wij met je data omgaan.

In onze privacyverklaring lees je hoe we dat doen. Hieronder lees je over de cookies die we gebruiken.

Privacystatement
Instellingen

NLdigital respecteert jouw privacy

Daarom geven we je de controle over de manier waarop wij met je data omgaan. In onze privacyverklaring lees je hoe we dat doen. Hieronder lees je over de cookies die we gebruiken.

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het tonen van de website en de bijbehorende functionaliteit, en voor het uitvoeren van de gevraagde dienstverlening.

Lees meer

We optimaliseren continu onze website. Daarvoor analyseren we websitebezoek via Google Analytics. Dit hebben we op de privacyvriendelijke wijze, volgens de handleiding van de Autoriteit Persoonsgegevens, ingericht.

Lees meer

Met Linkedincampagnes introduceren we ons collectief en onze diensten in de digitale sector. We slaan gegevens over websitebezoek op om de effectiviteit van onze advertenties te meten, om advertenties te leveren die relevant zijn en om het aantal keren dat je een advertentie ziet te beperken.

Lees meer
Vergeet alles Jouw voorkeuren zijn verwijderd