2 april 2013

Impressie bijeenkomst Nieuwe Aanbestedingswet & Best Value Procurement

Proportionaliteit

Heemskerk (advocaat/partner bij CMS Derks Star Busmann) trapte af met alle ins en outs van de nieuwe Aanbestedingswet. In haar verhaal benadrukte zij dat ICT-bedrijven vanaf nu bij minimaal drie instanties terecht kunnen met hun klachten. Daarnaast wordt het onderdeel ‘proportionaliteit’ erg belangrijk. Oftewel: zijn de eisen van een aanbesteding wel proportioneel? En hoe zit het met de contractvoorwaarden.

Drivers seat

De Vries (procurement specialist ICT bij het Ministerie van Financiën, IUC Belastingdienst) nam als tweede spreker de zaal mee in de wereld van Best Value Procurement (BVP). Het fenomeen BVP wordt steeds vaker gebruikt in ICT-aanbestedingen. De Belastingdienst is koploper op dit gebied. Belangrijkste voordeel van BVP is dat de aanbestedende dienst gebruik maakt van de (innovatie)kracht van de markt. De leverancier bevindt zich in de ‘drivers seat’ en niet de aanbestedende dienst. Dit biedt kansen voor zowel overheid als ICT-bedrijfsleven.

Meer weten?

Voor meer informatie over het onderwerp ‘aanbestedingen’ kunt u terecht bij Nederland ICT via 0348 – 49 36 36.

NLdigital respecteert jouw privacy. Daarom geven we je de controle over de manier waarop wij met je data omgaan.

In onze privacyverklaring lees je hoe we dat doen. Hieronder lees je over de cookies die we gebruiken.

Privacystatement
Instellingen

NLdigital respecteert jouw privacy

Daarom geven we je de controle over de manier waarop wij met je data omgaan. In onze privacyverklaring lees je hoe we dat doen. Hieronder lees je over de cookies die we gebruiken.

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het tonen van de website en de bijbehorende functionaliteit, en voor het uitvoeren van de gevraagde dienstverlening.

Lees meer

We optimaliseren continu onze website. Daarvoor analyseren we websitebezoek via Google Analytics. Dit hebben we op de privacyvriendelijke wijze, volgens de handleiding van de Autoriteit Persoonsgegevens, ingericht.

Lees meer

Met Linkedincampagnes introduceren we ons collectief en onze diensten in de digitale sector. We slaan gegevens over websitebezoek op om de effectiviteit van onze advertenties te meten, om advertenties te leveren die relevant zijn en om het aantal keren dat je een advertentie ziet te beperken.

Lees meer
Vergeet alles Jouw voorkeuren zijn verwijderd