21 augustus 2019

Bijeenkomst 8 oktober: hoe werf en bind je millennials?

HELPDESK WERKGEVERS

De behoefte aan jong talent is in het bedrijfsleven groter dan ooit, maar meerdere organisaties uit onze achterban hebben moeite met het werven en vooral binden van generatie-Y medewerkers, ook wel Millennials genoemd. Waarom is het zo moeilijk de Millennial te boeien en te binden? Wat is het toch met dat korte termijn denken? Snel carrière maken, een hoog salaris willen verdienen en een impactvolle functie ambiëren, maar wel vier dagen willen werken in plaats van fulltime.

“Er kwam een medewerker in de parkeergarage naar me toe gelopen. Hij zei: ‘Meneer, weet u eigenlijk wel hoe blij u moet zijn dat ik bij u wil werken?'” (CEO lidbedrijf)

“Een jonge, frisse, pas afgestudeerde wo’er solliciteerde bij ons. Naar eigen zeggen vol ambitie. Bij ons werkt zo ongeveer iedereen fulltime, maar hij hield vast aan maximaal 32 uur. Ik dacht, hoezo wil je niet hard werken? En je hebt ook nog geen gezinsverplichtingen, wat ga je dan doen die vrije dag?” (CEO lidbedrijf)

Is de Millennial eigenlijk wel te binden? Om antwoord te krijgen op deze vraag organiseert NLdigital op dinsdagmiddag 8 oktober 2019 een bijeenkomst met het onderwerp ‘Millennials willen het anders!’ Aan het woord komen ‘best practices’, dé Millennial, en tijdens een praktische workshop leer je de typische Millennial kennen en krijg je antwoord op de vraag hoe je als organisatie inspeelt op de wensen en behoeften van de Millennials, zodat ze graag bij jou aan de slag gaan, maar ook blijven! Zo loop je aan het einde van de dag de deur uit met meer inzicht in wat deze doelgroep beweegt én met concrete handvatten om dé Millennials voor jouw organisatie te winnen. De bijeenkomst vindt plaats bij een van onze leden die Millennials weet te boeien en binden: Avanade.

Sprekers
Margreet Xavier is adviseur bij AWVN op het gebied van HR-innovatie en geeft op een interactieve manier haar visie op dé Millenial. Ook geven wij het woord aan ‘best practices’, de anti-geluiden en dé Millennial.

Procam is al 22 jaar gespecialiseerd in het begeleiden van IT-starters aan het begin van hun carrière en verzorgt voor diverse organisaties werving & selectie en coaching & training van hun Young IT Professionals. Ze delen hun kennis en ervaring, maar zorgen ook voor het gesprek met vakgenoten om ervaringen en tips uit te wisselen.

Doelgroep
Deze bijeenkomst is gericht op ondernemers en medewerkers die zich binnen de organisatie bezighouden met human resources en werving & selectie.

Voorlopig programma
12.30 uur – Inloop
13.00 uur – Opening door Nederland ICT
13.10 uur – Interactieve presentatie door Margreet Xavier van AWVN
13.30 uur – ‘Best practice’ van een IT-bedrijf, ondernemer aan het woord
13.45 uur – Anti-geluid door NLdigital: wat zeggen de bedrijven over de struggles?
14.00 uur – De Millennial aan het woord – Robin van der Aa
14.15 uur – Introductie Procam – wie zijn we en wat doen we
14.30 uur – Pauze
15.00 uur – Programma Procam: hoe werf en bind je de Millennial?
17.00 uur – Netwerkborrel
18.00 uur – Einde

Locatie
De bijeenkomst vindt plaats bij Avanade, Orteliuslaan 1000, 3528 BD in Utrecht.

Kosten
€ 175,00 voor lidbedrijven en € 395,00 voor niet-lidbedrijven (excl. btw). Mocht je als niet-lidbedrijf na afloop van de workshop besluiten het lidmaatschap met NLdigital aan te gaan, dan crediteren wij € 220,00 voor de workshop. Restitutie bij afmelding is niet mogelijk. Vragen? Neem contact op met Wilianne van Rijnsbergen.

Aanmelden? Kan hier.