11 januari 2013

50 young ICT-professionals zetten zich in voor het Rode Kruis

NEXTGEN

Het winnende team heeft een tool bedacht met een buddysysteem, waarbij unieke kennis van oudere en jongere vrijwilligers beter op elkaar kunnen aansluiten met behulp van social media. “Dit team heeft goed nagedacht over de toegevoegde waarde van de kennis van zowel de oudere als de jongere vrijwilliger”, aldus Hanneke van Sambeek van het Nederlandse Rode Kruis.

Meer jonge vrijwilligers

Het Nederlandse Rode Kruis wil meer jonge vrijwilligers aan zich binden en zoekt een manier om een brug te bouwen tussen de oudere en jongere vrijwilligers. Vijftig young professionals uit de ICT-sector hebben een dag lang hierover gebrainstormd en al hun creativiteit en kennis ingezet om concrete acties te ontwikkelen.

Voor het Nederlandse Rode Kruis is het van groot belang om nieuwe jonge vrijwilligers te werven, binden en boeien en zo nieuwe aanwas te bevorderen en vergrijzing tegen te gaan. De 35.000 vrijwilligers spelen een cruciale rol bij de hulpverlening en het verspreiden van kennis over hulp door het Nederlandse Rode Kruis. De nieuwe jonge vrijwilliger stelt echter andere eisen aan vrijwilligerswerk dan de oudere generatie en is op een andere manier betrokken bij de vrijwilligersorganisatie. De uitdaging werd uiteengezet door vice-voorzitter Paul Rosenmöller.

De young professionals kregen de taak om met een innovatieve ICT-oplossing te komen, waarbij er een match bestaat tussen de oude en nieuwe jonge vrijwilliger en beide manieren van communiceren op elkaar aansluiten.


Er werd driftig gebrainstormd tijdens de Challenge

YIP-netwerk

Deze Challenge is een initiatief van het Young ICT Professionals (YIP)-netwerk van Nederland ICT en is aangeboden aan het Nederlandse Rode Kruis. Het is de eerste keer dat leden van het YIP-netwerk zich inzetten voor een goed doel. Dit gebeurde onder het toeziend oog van ervaren vrijwilligers van het Nederlandse Rode Kruis.

Vijftig young ICT-professionals hebben diverse ideeën ontwikkeld, onder meer gericht op de inzet van ICT en social media. De young professionals zijn in het dagelijks leven werkzaam bij Atos, Capgemini, BT, BVI Solutions, HP, Ricoh, Dell, Respond, KPN en IBM.

De young professionals bieden volgende maand het bestuur van het Nederlandse Rode Kruis een adviesrapport aan over de implementatie van een online veiling voor hulpaanbieders en -vragers.

NLdigital respecteert jouw privacy. Daarom geven we je de controle over de manier waarop wij met je data omgaan.

In onze privacyverklaring lees je hoe we dat doen. Hieronder lees je over de cookies die we gebruiken.

Privacystatement
Instellingen

NLdigital respecteert jouw privacy

Daarom geven we je de controle over de manier waarop wij met je data omgaan. In onze privacyverklaring lees je hoe we dat doen. Hieronder lees je over de cookies die we gebruiken.

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het tonen van de website en de bijbehorende functionaliteit, en voor het uitvoeren van de gevraagde dienstverlening.

Lees meer

We optimaliseren continu onze website. Daarvoor analyseren we websitebezoek via Google Analytics. Dit hebben we op de privacyvriendelijke wijze, volgens de handleiding van de Autoriteit Persoonsgegevens, ingericht.

Lees meer

Met Linkedincampagnes introduceren we ons collectief en onze diensten in de digitale sector. We slaan gegevens over websitebezoek op om de effectiviteit van onze advertenties te meten, om advertenties te leveren die relevant zijn en om het aantal keren dat je een advertentie ziet te beperken.

Lees meer
Vergeet alles Jouw voorkeuren zijn verwijderd