Xapti Software Holding XSH B.V.

Bedrijfsactiviteiten

Wij bij Xapti geloven dat er geen automatiseringsbarrière zou moeten zijn als je een non-profit organisatie wilt beginnen of runnen. Wij vinden dat het beheren en uitbouwen van een CRM database met leden, donateurs, vrijwilligers, vrienden etc. eenvoudig, veilig en betaalbaar zou moeten zijn. Donaties, lidmaatschapsgelden, contributie inning, webformulieren, online betalingen, nieuwsbrieven en dat alles AVG compliant: het hoort er allemaal bij. En dat is dus ook precies waar Xapti voor staat: een nederlandstalige, complete, betaalbare en veilige non-profit CRM-oplossing in de cloud. Xapti is inclusief een volledige SEPA compliant ondersteuning van het volledige financiële proces (automatische incasso, CAMT, MT940, PAIN).

Showcase

++Het Mauritshuis zet Xapti in om band met donateurs te verstevigen++

Het Mauritshuis in Den Haag toont een collectie wereldberoemde schilderijen van Hollandse en Vlaamse meesters uit de tijd van Rembrandt en Vermeer. De Stichting Vrienden van het Mauritshuis maakt het mede mogelijk om deze schilderkunst te blijven delen. Om de band met de vele (internationale) Vrienden, Companen, Donateurs en Vrijwilligers te verstevigen, koos de stichting voor een laagdrempelige CRM-cloudoplossing: Xapti.

Catharina Duschka, Senior Development Manager bij het Mauritshuis, laat er geen misverstand over bestaan: de particuliere bijdragen zijn belangrijk voor het museum. De Stichting Vrienden van het Mauritshuis koopt soms unieke werken aan en maakt het mogelijk om bijzondere tentoonstellingen te realiseren. Maar ze springt nu ook bij om het Mauritshuis door de lastige coronatijd te loodsen.

Het Mauritshuis wil graag de band met de vrienden verstevigen en nieuwe vrienden werven. Om dat te realiseren, bleek al snel de hulp van een goed CRM-systeem onmisbaar. ‘Ons CRM-systeem was heel eenvoudig. We liepen al snel tegen de grenzen aan. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een andere oplossing. Via een relatie kwamen we uit bij Xapti, een toepassing die aansluit op onze wensen én op Microsoft Dynamics dat wij al gebruikten.

Het bleek te klikken tussen Xapti en de Stichting Vrienden van het Mauritshuis. ‘Onze contactpersoon was in staat om onze wensen te vertalen naar een gebruiksvriendelijke oplossing. Wij hebben best een complex vriendenbestand met adellijke en academische titulatuur en dubbele tenaamstellingen. Ook zijn er verschillende varianten: particulieren die ons met 50,00 euro per jaar steunen of donateurs van 500,00 of 1000,00 euro per jaar. Voor deze donateurs hebben we ook een gevarieerd aanbod met en zonder automatische incasso. Verder hebben we veel Engelstalige donateurs die we ook graag goed willen bedienen. Dat moet allemaal in een systeem worden verwerkt.

Gebruiksgemak

De Stichting Vrienden van het Mauritshuis is inmiddels een paar maanden onderweg met het systeem. ‘We zitten in de transitiefase. We hebben de eerste nieuwsbrief verstuurd via het systeem. Als je ziet waar we vandaan komen, dan hebben we op het gebied van gebruiksgemak al een grote sprong gemaakt. We kunnen gemakkelijk overzichtelijke rapportages draaien en hebben daardoor beter inzicht in ons donateursbestand. Dat zijn winsten die nu al zichtbaar zijn. We kunnen Ruud ook altijd even om advies of extra uitleg vragen. De lijnen met Xapti zijn kort.

Xapti moet er op termijn voor zorgen dat het Mauritshuis de klanten ook beter leert kennen en veel meer aanbiedingen en communicatie op maat kan leveren. ‘Het is uiteindelijk ook de bedoeling dat het in financieel opzicht winst gaat opleveren. We hopen dat ons donateursbestand mede dankzij Xapti een impuls krijgt.’

++Xapti maakt me een beetje gelukkiger | SOS Dolfijn++

‘Ik was zo veel tijd kwijt aan het versturen van een nieuwsbrief of het versturen van incasso’s. Tijd die er vaak niet is, omdat we bezig zijn met het redden van een bruinvis, dolfijn of walvis in nood. Daarom ben ik zo blij met Xapti. Dit systeem neemt me veel werk uit handen. Xapti heeft me echt een beetje gelukkiger gemaakt.’

Dat vertelt Annemarie van den Berg van SOS Dolfijn. Een stichting met een duidelijke missie: het redden van walvisachtigen in nood. Als er een melding komt van een bruinvis, dolfijn of walvis die levend op de Nederlandse kust dreigt te komen, aarzelt ze geen moment. Met haar team trekt ze erop uit om deze dieren te redden.

SOS Dolfijn is financieel grotendeels afhankelijk van donateurs. Het onderhouden van de contacten met deze belangrijke doelgroep vraagt veel aandacht. ‘Lange tijd deden we dat met behulp van Excel en aparte programma’s om bijvoorbeeld een nieuwsbrief te versturen. Maar dat werd – naarmate de stichting groeide – behoorlijk arbeidsintensief. Met Xapti bespaar ik gewoon heel veel tijd. Dankzij dit systeem kan ik bijvoorbeeld heel gemakkelijk een nieuwsbrief versturen naar alle donateurs. Het uitvoeren van een incasso gaat letterlijk met één druk op de knop en het systeem signaleert het zelf als een incasso wordt gestorneerd. Ook kan ik hartstikke mooie webformulieren maken om nieuwe donateurs te werven. Het werkt allemaal erg eenvoudig, ook voor iemand zoals ik, die geen enkele ICT-achtergrond heeft.’

De tijd die Annemarie bespaart kan ze onder meer steken in een zoektocht naar een fysiek opvangcentrum waar de dieren in nood eventueel verzorgd kunnen worden. ‘Daarvoor hebben we nog wel veel meer donateurs nodig. We hebben Xapti dan ook op de groei gekocht. Mede dankzij dit systeem hopen we ons opvangcentrum te kunnen realiseren.’

Categorieën

Leverancier van:

  • Software
  • Advies en ondersteuning

Specialiteiten:

  • Ontwikkeling standaardsoftware
  • Implementatiepartner
  • Machine Learning
  • Cloud Computing

Richt zich op:

  • MKB