Syntess Software BV

Bedrijfsactiviteiten

Syntess Software is ontstaan vanuit een installatiebedrijf en bestaat inmiddels al 30 jaar. We hebben in die tijd duizenden succesvolle implementaties verzorgd. Onze missie: Voor onze klanten de beste praktijkgerichte logistieke-, mobiele- en administratieve ERP-software ontwikkelen, zodat zij op een hoger niveau kunnen presteren.

Syntess Atrium is het complete business softwarepakket voor moderne technisch dienstverleners en installerende bedrijven die vooruit willen. Wij zijn zelf ooit ontstaan vanuit een installatiebedrijf en kennen de werkprocessen van project- en servicegerichte bedrijven als geen ander.

Daarom bieden wij geen samenraapsels van aan elkaar geknutselde softwareonderdelen, maar één compleet branchegericht pakket voor alle werkprocessen van kantoor tot en met buitendienst. Één totaaloplossing voor alle medewerkers, waarbij werkzaamheden op de werkvloer direct resulteren in
een sluitende financiële administratie!

Showcase

In plaats van losse aan elkaar geknutselde softwareonderdelen bieden één systeem voor alle werkprocessen, gebaseerd op eenmalige invoer van gegevens en waarbij de dagelijkse praktijk zich vertaalt naar de financiële administratie.

  1. CRM, materiaal- en artikelbeheer
    Dé plek waar de basisgegevens van uw administratie te vinden zijn: relaties, installaties, artikelen, verkoopcondities, checklisten of één van de vele andere stamgegevens, alle data zit als een raamwerk met elkaar verweven in alle modules van Syntess Atrium. Bovendien communiceert Syntess Atrium voor uw artikelbeheer via internet met ruim 400 groothandelaren en fabrikanten en leest het artikelgegevens in met de door u afgesproken condities, onder andere via Artikelbeheer.nl en 2BA.

  2. Projecten en calculatie
    In de projectenlijst van Syntess Atrium zijn eenmalige en periodieke (service) projecten gezamenlijk opgenomen, waardoor u de hele administratieve en logistieke afhandeling op dezelfde wijze kunt uitvoeren. Door de gegevens uit de originele projectencalculatie te gebruiken komt u bijvoorbeeld eenvoudig tot een kostprijs voor projecten en periodiek onderhoud (inclusief onderhoudstarief per periode/beurt).

  3. Service en onderhoud
    Bij service en onderhoud komt veel kijken: CRM, installatiebeheer, machinebeheer, contractbeheer, onderhoudprognoses (MJOP), calculatie, offertebeheer, planning, inkoopfacturering, financiële administratie etc. Syntess Atrium beschikt over de ideale mix voor een optimale digitale serviceverlening en efficiëntere samenwerkingsprocessen met uw klanten en buitendienst.

  4. Werkvoorbereiding en logistiek
    Na de opdracht van een project of bij de uitvoering van onderhoud, komt de werkvoorbereider in actie. Syntess Atrium gebruikt bij werkvoorbereiding de originele calculatie of begroting voor het reserveren of (elektronisch) bestellen van materiaal. Aan de hand van de capaciteitsplanning worden uw monteurs ingepland en via een digitale werkbon aangestuurd, om betreffende taken uit te voeren.

    Begroot en plan
    Begroot en plan projecten in de Projectenplanning. Met een begroting reserveert u capaciteit voor projecten op de langere termijn. Via de planfunctie plant u projecttaken op korte of middellange termijn in voor uw buitendienstmedewerkers. Projectenplanning werkt nauw samen met het Planscherm, waar u gemakkelijk de (dag) planning van uw monteurs/vaklieden maakt. Wat in het ene scherm gewijzigd wordt, werkt direct door in het andere scherm. Het systeem houdt bovendien rekening met vakantie, studie, ziekte en andere factoren.

    Onderhoudsplanning
    Syntess Atrium richt zich onder andere op service gerichte organisaties, dus contractbeheer mag dan niet ontbreken in onze software. De onderhoudsafspraken die in het contract vastgelegd zijn vormen de basis voor het contractbeheer. Per apparaat wordt een onderhoudsinterval vastgelegd. Als het apparaat aan onderhoud toe is, verschijnt deze in uw onderhoudsplanning en kunt u met de klant een afspraak inplannen.

  5. Buitendienstautomatisering
    Met een digitale werkbon zijn uw medewerkers in de buitendienst altijd verbonden met kantoor. Stuur monteurs goed voorbereid op pad met onze Web-Werkbon. Zijn de werkzaamheden afgerond Dan kunnen ze de gewerkte uren direct via de Web-Uren module invoeren en worden deze in Syntess Atrium op de juiste werkbon en project geboekt. Zo hebben uw monteurs het juiste gereedschap in handen om niet alleen slimmer te werken, maar bovendien uw administratie te ontlasten. De module Web-Uren is ook geschikt voor bedrijven die werken zonder werkbonsysteem, maar wel een urenverantwoording hebben.

  6. Financiële administratie
    In de financiële administratie van Syntess Atrium komen alle ingevoerde gegevens van al uw relaties, projecten en materialen arbeid en overige kosten samen en kan de financiële afwikkeling beginnen. Door de documentflow volgt ieder document een vastgesteld pad door uw bedrijf. Van concept tot gereedmelding en doorboeking in uw financiële administratie. U heeft uiteindelijk niet alleen een goed zicht op betalingen en facturen, maar ook op de relatie tussen projecten, services en bijbehorende kosten en opbrengsten. Zo bent u zeker van een vlotte afhandeling, met blije financiële medewerkers en klanten als resultaat.

Categorieën

Leverancier van:

  • Software
  • Advies en ondersteuning

Specialiteiten:

  • Ontwikkeling standaardsoftware
  • Ontwikkeling mobiele applicaties
  • Consultancy
  • Detachering
  • AI (Artificial Intelligence)
  • Machine Learning
  • Augmented Reality
  • Cloud Computing

Richt zich op:

  • MKB
  • Grote organisaties