Actueel

Nieuw Platformcollectief roept op tot dialoog

Een nieuw collectief van acht platformpartijen roept op tot meer dialoog over de maatschappelijke en economische effecten van de platformeconomie. Het Platformcollectief heeft SEO Economisch Onderzoek de opdracht gegeven een meta-analyse van bestaand onderzoek uit te voeren om deze oproep kracht bij te zetten. Het onderzoek wordt op 22 januari 2020 overhandigd aan staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken en Klimaat).

Meer vrouwen aan de top: zo gaan wij de digitale sector helpen

De Tweede Kamer stemde vandaag in met een advies van de SER om een quotum in te voeren voor vrouwen in de top van beursgenoteerde bedrijven. Vanaf 2020 moet de raad van commissarissen van deze bedrijven voor tenminste 30% uit vrouwen bestaan. NLdigital ziet een quotum als een noodzakelijke stap vooruit.

Minister erkent zorgen NLdigital over doorbelasten Avg-boetes

Sinds de invoering van de Avg zien we diverse voorbeelden van opdrachtgevers die de nieuwe wet gebruiken om extra aansprakelijkheid neer te leggen bij opdrachtnemers. Een voorbeeld hiervan is opdrachtgevers die door de AP opgelegde boetes onterecht contractueel doorschuiven naar hun IT-leverancier. We hebben onze zorgen hierover gedeeld met het ministerie van Justitie en Veiligheid. Lees verder

Uitnodiging deelname benchmark beloningen voor softwarebedrijven

De arbeidsmarkt verandert. Functies, rollen en taken wijzigen continue. Met actuele informatie stel je beter vast of je nog steeds die aantrekkelijke werkgever bent. Bied de juiste beloningsoplossingen aan je medewerkers, met grip op de loonkosten en het HR-beleid. Neem deel aan het IT Beloningsonderzoek.

Column Lotte de Bruijn: ‘Crying wolf’

Even een experimentje. Je opent je nieuwsapp en leest: “Security-onderzoekers waarschuwen: miljoenen smartphones kwetsbaar voor cybercriminelen”. Wat doe je? Laten we eerlijk zijn: de kans is groot dat je gedachteloos doorklikt naar de voetbaluitslagen of een sappig artikel over de laatste tweets van Trump.

NLdigital NextGen was te gast bij het millennial event

NLdigital NextGen was te gast bij Avanade voor het ‘Millennials willen het anders’ event van NLdigital. Hier gingen we het gesprek aan met 14 verschillende bedrijven over millennials. Niet alleen het aantrekken van millennials blijkt een uitdaging voor bedrijven, zorgen dat ze blijven blijkt een nóg groter vraagstuk. Hoe pak je dit als werkgever het beste aan?

25 directeuren van digitale bedrijven roepen Tweede Kamer op digitale geletterdheid nu echt in te voeren

Op donderdag 10 oktober werd een nieuw curriculum aangeboden aan de minister van onderwijs. NLdigital brengt al jaren het probleem onder de aandacht dat digitale vaardigheden nog niet structureel onderwezen worden. Met dit nieuwe curriculum zien wij nu dat digitale geletterdheid kinderen echt kan voorbereiden op de toekomstige arbeidsmarkt en maatschappij. Het is echter nog geen gelopen race: Kabinet en Tweede Kamer zijn nu aan zet.

Doe mee: benchmarkonderzoek beloningen voor onze software-leden

De arbeidsmarkt verandert. Functies, rollen en taken wijzigen continue. Met actuele informatie stel je beter vast of je nog steeds die aantrekkelijke werkgever bent. Bied de juiste beloningsoplossingen aan je medewerkers, met grip op de loonkosten en het HR-beleid. Neem deel aan het IT Beloningsonderzoek.

Digitale sector ondertekent Klimaatakkoord

NLdigital heeft namens de digitale sector het Klimaatakkoord ondertekend. De branchevereniging onderkent in een brief de urgentie van het klimaatprobleem en belooft dit uit te dragen en haar verantwoordelijkheid te nemen in de uitvoering van het akkoord. Lotte de Bruijn, directeur van NLdigital, zette in het bijzijn van Ed Nijpels haar handtekening onder een brief waarin de sector haar steun aan het akkoord bekrachtigt.

Column Lotte de Bruijn: ‘Weerrecords’

Met de juiste actie, vanuit de juiste intentie, kun je een verandering in gang zetten die grote gevolgen heeft. Dus zowel in mijn persoonlijke leven als in mijn werk voor NLdigital blijf ik op zoek naar de kleine veranderingen met potentieel grote impact, aldus Lotte de Bruijn.

Mogen we aan je voorstellen..

Maak kennis met onze nieuwe leden. Deze bedrijven zijn van de zomer lid geworden van NLdigital (vanaf 1 oktober onze nieuwe naam), het collectief van bedrijven (van wereldwijde spelers, tot start-ups en alles er tussenin) dat gezamenlijk de digitale transformatie mogelijk maakt.

NLdigital roept kabinet op tot ‘implementatie-light’ van Richtlijn auteursrecht

De regering heeft in het omzetten van de Richtlijn auteursrecht naar nationale wetgeving ruimte om een aantal eigen afwegingen te maken. Gezien de kritische houding van Nederland tijdens de totstandkoming van de richtlijn, verwachten we dat er steeds gekozen wordt voor een minimale vertaling van de eisen van Brussel: een ‘implementatie-light’. Daarin kan een goede balans gevonden worden tussen de belangen van rechthebbenden, burgers en de rol van intermediairs hierin.

NLdigital respecteert jouw privacy

Daarom geven we je de controle over de manier waarop wij met je data omgaan. In ons privacystatement lees je hoe we dat doen en kun je jouw (eerdere) voorkeuren wijzigen.

Privacystatement | Sluit deze melding
Instellingen

NLdigital respecteert jouw privacy

Daarom geven we je de controle over de manier waarop wij met je data omgaan. In ons privacystatement lees je hoe we dat doen en kun je jouw (eerdere) voorkeuren wijzigen.

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het tonen van de website en de bijbehorende functionaliteit, en voor het uitvoeren van de gevraagde dienstverlening.

Lees meer

We optimaliseren continu onze website. Daarvoor analyseren we websitebezoek via Google Analytics. Dit hebben we op de privacyvriendelijke wijze, volgens de handleiding van de Autoriteit Persoonsgegevens, ingericht.

Lees meer

Met Linkedincampagnes introduceren we ons collectief en onze diensten in de digitale sector. We slaan gegevens over websitebezoek op om de effectiviteit van onze advertenties te meten, om advertenties te leveren die relevant zijn en om het aantal keren dat je een advertentie ziet te beperken.

Lees meer
Vergeet alles Jouw voorkeuren zijn verwijderd