Actueel

Nieuwe voorzitter Juridische Commissie

De Juridische Commissie, het ledennetwerk van NLdigital voor bedrijfsjuristen, heeft een nieuwe voorzitter. Na ruim 24 jaar, waarvan 15 jaar als voorzitter, heeft Marc Voskuil van Atos de voorzittershamer overgedragen aan Vincent de Vaal van Eurofiber.

Column Lotte de Bruijn: ‘Twee trends voor 2020’

In deze column van Lotte de Bruijn blikt zij vooruit op de technologische trends voor 2020: “Het einde van het jaar is in zicht en dan vliegen de lijstjes met trends en voorspellingen voor 2020 je om de oren. Als ik lees wat er op technologisch vlak allemaal op ons afkomt, kan het me niet snel genoeg gaan.”

Kiest Nederland de progressieve kopgroep in Europees debat over opvolger E-commerce Directive?

De Europese Commissie werkt aan een opvolger voor het huidige E-commerce Directive. Deze Europese regels voor online dienstverlening zijn al bijna twintig jaar oud en vormen een belangrijke basis voor de bloei van de digitale economie. In de discussies over de Digital Services Act (DSA), die de E-Commerce Directive moet vervangen, tekent zich een verschil af tussen landen in Europa die de digitale economie omarmen en landen die vooral kijken naar gevestigde belangen.

Nieuw Platformcollectief roept op tot dialoog

Een nieuw collectief van acht platformpartijen roept op tot meer dialoog over de maatschappelijke en economische effecten van de platformeconomie. Het Platformcollectief heeft SEO Economisch Onderzoek de opdracht gegeven een meta-analyse van bestaand onderzoek uit te voeren om deze oproep kracht bij te zetten. Het onderzoek wordt op 22 januari 2020 overhandigd aan staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken en Klimaat).

Meer vrouwen aan de top: zo gaan wij de digitale sector helpen

De Tweede Kamer stemde vandaag in met een advies van de SER om een quotum in te voeren voor vrouwen in de top van beursgenoteerde bedrijven. Vanaf 2020 moet de raad van commissarissen van deze bedrijven voor tenminste 30% uit vrouwen bestaan. NLdigital ziet een quotum als een noodzakelijke stap vooruit.

Minister erkent zorgen NLdigital over doorbelasten Avg-boetes

Sinds de invoering van de Avg zien we diverse voorbeelden van opdrachtgevers die de nieuwe wet gebruiken om extra aansprakelijkheid neer te leggen bij opdrachtnemers. Een voorbeeld hiervan is opdrachtgevers die door de AP opgelegde boetes onterecht contractueel doorschuiven naar hun IT-leverancier. We hebben onze zorgen hierover gedeeld met het ministerie van Justitie en Veiligheid. Lees verder

In gesprek met Hans de Boer van VNO-NCW. Praat je mee?

11 feb

Leden van NLdigital zijn indirect ook lid van VNO-NCW. Regelmatig krijgen we vragen van leden over dit partnerschap: wat is de meerwaarde van VNO-NCW voor ons? Hans de Boer, voorzitter VNO-NCW, gaat graag met jullie in gesprek op dinsdagmiddag 11 februari 2020 in Breukelen. Laat je ideeën en suggesties horen!

Event ‘Diversiteit in de IT #hoedan’

23 jan

Een divers team leidt aantoonbaar tot betere bedrijfsresultaten. Daarom organiseert NLdigital op donderdag 23 januari voor de ceo’s en hr-managers van onze leden en alle geïnteresseerden binnen de IT-sector een event met inspirerende sprekers waarbij we ons samen gaan buigen over het verbeteren van diversiteit op de werkvloer binnen de IT-sector.

Uitnodiging deelname benchmark beloningen voor softwarebedrijven

De arbeidsmarkt verandert. Functies, rollen en taken wijzigen continue. Met actuele informatie stel je beter vast of je nog steeds die aantrekkelijke werkgever bent. Bied de juiste beloningsoplossingen aan je medewerkers, met grip op de loonkosten en het HR-beleid. Neem deel aan het IT Beloningsonderzoek.

Column Lotte de Bruijn: ‘Crying wolf’

Even een experimentje. Je opent je nieuwsapp en leest: “Security-onderzoekers waarschuwen: miljoenen smartphones kwetsbaar voor cybercriminelen”. Wat doe je? Laten we eerlijk zijn: de kans is groot dat je gedachteloos doorklikt naar de voetbaluitslagen of een sappig artikel over de laatste tweets van Trump.

NLdigital NextGen was te gast bij het millennial event

NLdigital NextGen was te gast bij Avanade voor het ‘Millennials willen het anders’ event van NLdigital. Hier gingen we het gesprek aan met 14 verschillende bedrijven over millennials. Niet alleen het aantrekken van millennials blijkt een uitdaging voor bedrijven, zorgen dat ze blijven blijkt een nóg groter vraagstuk. Hoe pak je dit als werkgever het beste aan?

25 directeuren van digitale bedrijven roepen Tweede Kamer op digitale geletterdheid nu echt in te voeren

Op donderdag 10 oktober werd een nieuw curriculum aangeboden aan de minister van onderwijs. NLdigital brengt al jaren het probleem onder de aandacht dat digitale vaardigheden nog niet structureel onderwezen worden. Met dit nieuwe curriculum zien wij nu dat digitale geletterdheid kinderen echt kan voorbereiden op de toekomstige arbeidsmarkt en maatschappij. Het is echter nog geen gelopen race: Kabinet en Tweede Kamer zijn nu aan zet.

Doe mee: benchmarkonderzoek beloningen voor onze software-leden

De arbeidsmarkt verandert. Functies, rollen en taken wijzigen continue. Met actuele informatie stel je beter vast of je nog steeds die aantrekkelijke werkgever bent. Bied de juiste beloningsoplossingen aan je medewerkers, met grip op de loonkosten en het HR-beleid. Neem deel aan het IT Beloningsonderzoek.

NLdigital respecteert jouw privacy

Daarom geven we je de controle over de manier waarop wij met je data omgaan. In ons privacystatement lees je hoe we dat doen en kun je jouw (eerdere) voorkeuren wijzigen.

Privacystatement
Instellingen

NLdigital respecteert jouw privacy

Daarom geven we je de controle over de manier waarop wij met je data omgaan. In ons privacystatement lees je hoe we dat doen en kun je jouw (eerdere) voorkeuren wijzigen.

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het tonen van de website en de bijbehorende functionaliteit, en voor het uitvoeren van de gevraagde dienstverlening.

Lees meer

We optimaliseren continu onze website. Daarvoor analyseren we websitebezoek via Google Analytics. Dit hebben we op de privacyvriendelijke wijze, volgens de handleiding van de Autoriteit Persoonsgegevens, ingericht.

Lees meer

Met Linkedincampagnes introduceren we ons collectief en onze diensten in de digitale sector. We slaan gegevens over websitebezoek op om de effectiviteit van onze advertenties te meten, om advertenties te leveren die relevant zijn en om het aantal keren dat je een advertentie ziet te beperken.

Lees meer
Vergeet alles Jouw voorkeuren zijn verwijderd